Často kladené dotazy

Po prvním našem vzájemném telefonickém kontaktu si domluvíme návštěvu našeho servisního technika u Vás, samozřejmě na datum a čas, který bude vyhovovat Vám. Dopředu budete od našeho operátora znát jméno technika, který k Vám pojede. Technik ve firemní kombinéze se prokáže služebním průkazem a provede bezplatný předinstalační průzkum v místě. Pokud je přípojku možné realizovat a jedná se o standardní montáž, přípojku Vám může rovnou na místě zprovoznit. Montáž zabere přibližně 120 minut. Technik předá funkční přípojku, předvede používání a zákazník technikovi podepíše převzetí a Smlouvu o poskytování služeb elektronických komunikací. V případě složitějších montáží, nebo pokud se Vám okamžitá montáž nehodí, objednáte si opět telefonicky s operátorem jiný termín. Přijede k Vám zpravidla ten samý technik, který prováděl měření.

Zákazník na místě nic neplatí v hotovosti.

Technický průzkum provádíme zdarma a nezávazně. Pokud si zákazník rozmyslí, že ani po technickém průzkumu nemá o připojení zájem, nebudeme ho donekonečna obtěžovat a údaje po určité době vymažeme.

Počet zařízení, které si můžete připojit ke své přípojce, není omezen. Podmínkou je, aby všechny tyto počítače byly využívány Vámi nebo vaší rodinou. Není dovoleno připojit např. sousedy, to odporuje našim obchodním podmínkám a zákonu o elektronických komunikacích.

Naše přípojky jsou standardně zakončené jedním portem RJ-45 což umožňuje připojit jedno zařízení (počítač nebo router) kabelem. Pokud chcete připojit více zařízení, je nutné si připlatit tzv. switch, což je krabička umožňující rozbočení na další zařízení. Switch dodáváme dle typu a počtu portů za cenu přibližně 200,- až 400,-Kč.

Výhodnějším řešením, o které mají naši zákazníci většinou zájem, je tzv. router. Za přibližně 500,-Kč zákazník získá zařízení, které mu umožní připojit 4 zařízení kabelem a libovolné množství dalších zařízení, jako jsou notebooky, chytré telefony apod. bezdrátově. Zároveň se tímto zařízením zvýší bezpečnost Vaší domácí sítě a je jím umožněno využití internetu např. pro Vaše návštěvy. Dovoleno je rovněž použít vlastní router zákazníka.

Od Vaší objednávky realizujeme prakticky všechny přípojky do 5 dnů. Přesné datum a čas montáže bude domluveno při objednání zřízení přípojky samozřejmě s maximálním ohledem na to, aby termín vyhovoval Vám.

Na rozdíl od jiných operátorů námi uváděné rychlosti nejsou maximální, ale reálné. Co zaplatíte, to dostanete a pro případ problému je Vám k dispozici zákaznická podpora s dlouhou pracovní dobou ve všední dny a podporou o víkendech a svátcích na čísle 246 035 914.

Agregaci na naše zákazníky neaplikujeme. To je možné díky naší naddimenzované páteřní konektivitě, monitoringu páteřních tras a neustálém vylepšování naší infrastruktury.

Měnit tarif je možné jednou měsíčně a probíhá vždy k zúčtovacímu období, což je každého 15. v měsíci.

Našim zákazníkům neúčtujeme poplatky za změnu tarifu. Je potřeba mít však na paměti, že pokud jste využili zvýhodněné nabídky zřízení se závazkem, tak po dobu závazku nemůžete snížit tarif pod hranici hodnoty tarifu, který jste se zavázali využívat.

Ověřte si, zda se stěhujete na území pokrytém signálem naší společnosti. Pokud ano, rádi Vám přípojku přestěhujeme. Pokud ne, bude nutné naši vzájemnou smlouvu ukončit. Pokud máte vázanou smlouvu na dobu určitou a musíte se stěhovat, umožníme Vám přepsání smlouvy na příští nájemníky nebo majitele, abychom Vám zbytečně nepůsobili nepříjemnosti.



Veřejná IP adresa je příplatková služba, kterou je možné si objednat k běžným tarifům. Zákazník tak získá NAT 1:1 na svoji cílovou IP adresu za veřejnou IP adresu z veřejného světového rozsahu IPv4. Díky tomu může využívat specializované internetové aplikace, provozovat serverové služby, výměnu dat apod. Díky veřejné počítače se tak počítač zákazníka stane dostupným z celého světa.

Důrazně doporučujeme zákazníkům, kteří se pro veřejnou IP adresou rozhodnou, aby jednoznačně dbali na zabezpečení své síťové infrastruktury a počítačů, neboť se snadno můžete stát terčem útoků pirátů a virů.

Ano bude. Bezdrátové routery, které dodáváme, jsou plně kompatibilní s produkty Apple. Pokud plánujete svůj Mac připojit pomocí kabelu a nikoliv bezdrátově, ověřte prosím, zda je vybaven síťovým rozhraním s portem RJ-45. Operační systém iOS je samozřejmě plně podporován.

Ano, můžete. Nijak neomezujeme zákazníky ve výběru poskytovatelů dalších služeb. Za cizí služby však nebereme garanci.

Uživatelská sekce stránek slouží zákazníkům pro možnost okamžité kontroly plateb, zůstatku na virtuálním účtu, kontrolu, stahování a tisk všech vydaných daňových dokladů souvisejících s připojením k internetu, možnost kontroly osobních údajů a variabilního symbolu. Do budoucna bude funkcionalita uživatelské sekce rozšířena o další služby.

Naše klientské přípojky realizujeme odolnou technologií 5 GHz za využití ziskových směrových antén a pouze za předpokladu přímé viditelnosti na některý z našich přístupových bodů, vlivy počasí jsou proto zcela zanedbatelné.

Díky použitým externím ziskovým anténám a z nařízení Českého telekomunikačního úřadu a hygienické správy je vysílací výkon této technologie stonásobně menší než vysílací výkon běžného mobilního telefonu.



Poštovního klienta Vám nakonfiguruje zdarma náš technik při instalaci. Pokud si ho budete nastavovat sami, tak nastavení příchozí pošty (POP3 nebo IMAP) Vám sdělí Váš poskytovatel e-mailové schránky (např. seznam, centrum apod.).

Jako server pro odchozí poštu nastavte smtp.interconnect.cz, všechny ostatní údaje ponechte ve výchozí hodnotě a vše bude fungovat.

V případě, že budete využívat i jiné připojení k internetu, např. pokud máte notebook, nastavte si v rozšířených nastaveních u serveru pro odchozí poštu autentizaci. Jako přihlašovací jméno zadejte vaše ID do zákaznické sekce, jako heslo použijte Vás PIN do zákaznické sekce.

Poznámka: Nevyžádaná pošta tvoří zhruba 85% veškerého objemu zasílaných zpráv v internetu. Námi provozovaný server pro odchozí poštu smtp.interconnect.cz provádí pokročilou antivirovou a antispamovou ochranu a výrazně tak omezuje možnosti zneužití Vašeho počítače pro odesílání nevyžádané pošty hackery.

Abyste nemuseli čerpat placený internet od mobilních operátorů, když jste doma, kde máte pokrytí svého internetu od naší společnosti, doporučujeme mobilní telefon připojit do domácí WiFi sítě. Takový telefon pak bude všechna internetová data přenášet po WiFi a ušetří Vám data z datového limitu Vašeho mobilního operátora.

Připojení funguje zcela obdobně, jako když se pomocí svého telefonu připojujete k veřejnému hotspotu, například v restauraci. Budete ale samozřejmě vyzváni k zadání hesla, aby byla ověřena Vaše totožnost. Telefon si heslo zapamatuje a příště už ho nebude nutné znovu zadávat.

Pokud nemáte domácí WiFi síť, neváhejte nás kontaktovat a náš technik Vám za cenu přibližně 500,-Kč dodá a nastaví bezdrátový router. Bezdrátový router samozřejmě může zákazník použít vlastní, nicméně v takovém případě nelze k takovému zařízení zajistit servis a pomoc zdarma.

Heslo pro domácí Wi-Fi si volí zákazník při realizaci přípojky. Doporučujeme si jej na vhodné místo poznamenat. Technik toto heslo poznamenává do systému, takže pokud heslo zapomenete, můžete k nám zatelefonovat a po té, co ověříme Vaši totožnost Vám heslo sdělíme.

Tato služba se však týká jen bezdrátových routerů pro domácí WiFi dodaných naší společností. Pokud zákazník instaluje vlastní router a heslo zapomene, obvykle je nutné kompletní přenastavení routeru a všech připojených zařízení.

V dnešní době jsou to nejenom počítače a chytré telefony, které umožňují připojení k Internetu. U konzolí to je možnost hraní po internetu a stahování obsahu, televize a přehrávače rovněž umožňují přístup k prémiovým službám a mnoho dalšího.

Naše přípojky jsou pro tyto situace připraveny. Stačí jednoduše propojit počítačovým kabelem zdířku RJ-45 domácího routeru se zdířkou RJ-45 zařízení, které hodláte připojit. Není třeba žádná konfigurace na straně zařízení ani routeru, zařízení si veškeré údaje získá přímo z routeru a vše proběhne automaticky.

TIP pro Vás: Požádejte našeho technika při instalaci, aby Vám vyrobil počítačový propojovací kabel na míru, ušetříte oproti přemrštěným cenám v marketech a získáte kabel té správné délky.

Zpomalení připojení k Internetu může nastat několika vlivy. Ještě před tím, než k nám zavoláte, zkontrolujte prosím, zda na Vašem počítači nejsou spuštěné procesy, které počítač zpomalují (probíhá stahování souborů na pozadí, antivirový program právě skenuje, probíhá defragmentace disku, komprimace videa, instalace aktualizací apod.). Zpomalení internetu může být způsobeno také nedostatečným zbývajícím volným místem na pevném disku počítače nebo i zavirováním počítače.

Pokud se Vás netýká nic shora uvedeného, zavolejte nebo napište nám a naši specialisté dálkové linku prověří a pokud by se nepodařilo problém odstranit, vyšlou po dohodě s Vámi technika, aby linku prověřil a opravil na místě.

To je pravděpodobně způsobeno tím, že naše přípojky, podobně jako přípojky mnoha velkých operátorů, z důvodu ochrany před nevyžádanou poštou, neumožňují odesílání mailů pomocí portu 25 na neznámé SMTP servery. Je to bohužel nutné opatření, protože nevyžádaná pošta tvoří až 85% veškeré pošty v internetu.

Abyste mohli poštu odesílat, doporučujeme používat námi zřízený a plně zabezpečený server pro odesílání pošty. Jeho adresa je smtp.interconnect.cz a je vybaven pokročilými bezpečnostními mechanismy antivirové a antispamové ochrany.

Pokud trváte na odesílání pošty prostřednictvím SMTP serveru svého zaměstnavatele, bude nutné si u nás objednat veřejnou IP adresu. Jedná se o nadstandardní službu, která je u některých tarifů placená formou příplatku k měsíčnímu tarifu.

Doporučujeme situaci konzultovat s IT manažerem organizace, do které se snažíte připojit. Většinou problémy nebývají, ale vše závisí zejména na nastavení parametrů VPN připojení v dané organizaci a tak v některých případech může být nutné si u nás objednat veřejnou IP adresu. Jedná se o nadstandardní službu, která je u některých tarifů placená formou příplatku k měsíčnímu tarifu.

Heslo do administrace všech aktivních síťových prvků známe pouze my a to proto, abychom mohli službu garantovat. Pokud potřebujete v konfiguraci routeru něco změnit, obraťte se na naší technickou podporu a my Vám změny zdarma na dálku provedeme. Z výše zmíněných důvodů, zákazník po dobu trvání smlouvy nemá do administrace routerů přístup. Děkujeme za pochopení.

Dodáváme řešení pro CzechPOINT
Czechpoint
Jsme Zelená firma
Vzdálená podpora s TeamViewer