Pokud se vám zdá, že je internet pomalejší než obvykle, postupujte podle těchto kroků:

  1. Nejprve restartujte zařízení, jehož prostřednictvím se připojujete k routeru (počítač, notebook, smartphone, tablet).
  2. Poté restartujte váš router vytáhnutím napájecího adaptéru ze zásuvky. Pokud používáte anténu pro příjem internetu, proveďte její restart stejným způsobem. Po restartování antény vyčkejte přibližně 2 minuty, než se plně spustí, a následně znovu restartujte router.
  3. Dejte si pozor, abyste nespletli pojmy restart a reset. Stisknutí tlačítka RESET by vedlo ke smazání konfigurace vašeho routeru a vyžadovalo by zpoplatněnou technickou návštěvu pro jeho znovunastavení.
  4. Připojte zařízení přímo k routeru pomocí ethernetového kabelu místo Wi-Fi. Zkontrolujte, zda není připojení zpomaleno kvůli rušení Wi-Fi signálu.
  5. Jestliže je internet pomalý pouze přes Wi-Fi, zkuste upravit polohu antény routeru, přesunout router nebo v nastavení změnit vysílací kanály.
  6. Ověřte, zda se na vašem počítači nespuštěné procesy, které mohou zpomalovat internet, jako je stahování souborů, antivirové skenování, defragmentace disku nebo instalace aktualizací. Zkontrolujte také dostatečné volné místo na pevném disku a přítomnost virů.
  7. Mějte na paměti, že 85 %problémů s rychlostí internetu je často způsobeno domácí sítí. Ujistěte se, že máte plný signál a že router není překrytý.
  8. Pokud se vás netýká nic shora uvedeného, proveďte měření podle návodu zde.
  9. Výsledky měření nám prosím napište do poznámky, až k nám budete hlásit poruchu.
Zpět na časté dotazy